Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Θέματα και απαντήσεις για τις πανελλήνιες 2014

Θέματα και απαντήσεις για τις πανελλήνιες 2014

Συνεχίζονται οι Πανελλήνιες εξετάσεις με μαθήματα κατεύθυνσης .Οι μαθητές θα εξεταστούν στα εξής μαθήματα : Λατινικά, Χημεία, Ηλεκτρολογία και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Πανελλήνιες 2014

Τρίτη 27 Μαΐου 2014

Πανελλαδικές 2014: Νεοελληνική γλώσσα, Έκθεση, θέμα, συμβουλές

Η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων ανοίγει στις 28 Μαΐου, όπου οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου και οι απόφοιτοι των τελευταίων ετών καλούνται να διαγωνιστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, το γνωστό σε όλους ως μάθημα Έκθεσης- Έκφρασης. Το άγχος των διαγωνιζομένων επιτείνεται όσο ο καιρός πλησιάζει και κορυφώνεται στην πρεμιέρα των εξετάσεων, κυρίως λόγω της ασαφούς, αόριστης και απαιτητικής φύσης του πρώτου εξεταζόμενου μαθήματος. Στο μυαλό των περισσοτέρων υποψηφίων μαθητών που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις το μάθημα της Έκθεσης έχει καταγραφεί ως ένα μάθημα «υψηλού ρίσκου», δεδομένου ότι η ύλη της θεματολογίας δεν είναι πεπερασμένη. Ωστόσο, αυτή η αντίληψη πρέπει να ξεπεραστεί και ο φόβος των μαθητών πρέπει να μετριαστεί. Σίγουρα, η επιτυχία στο μάθημα αυτό, όπως και σε κάθε άλλο μάθημα, έγκειται στη συστηματική μελέτη των τελευταίων ετών και κυρίως στην προετοιμασία του μαθητή καθ' όλη τη διάρκεια της τελευταίας σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραλειφθεί ότι ο τρόπος διαχείρισης των θεμάτων κατά τη διάρκεια της εξέτασης επηρεάζει καθοριστικά το τελικό αποτέλεσμα. Γι' αυτό απαιτείται να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή τόσο στον τρόπο με τον οποίο ο μαθητής θα αξιοποιήσει το χρόνο της εξέτασης, η διάρκεια της οποίας είναι 3 ώρες, όσο και στον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστεί τα ζητούμενα του θέματος. Έτσι, στη συνέχεια παρατίθενται ορισμένες οδηγίες, συμβουλές για το πώς μπορεί ο μαθητής να διαχειριστεί με το καλύτερο δυνατό τρόπο τα θέματα που θα του δοθούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και το χρόνο της εξέτασης. Μάλιστα, για την επίτευξη του τελευταίου, δηλαδή της σωστής εκτίμησης και κατανομής του χρόνου, κρίνεται αναγκαίο να φοράει ρολόι χειρός, ώστε να ελέγχει με ακρίβεια το χρόνο των ενεργειών του.

Ο μαθητής, αφού λάβει τα θέματα, διαβάζει πρώτα προσεκτικά όλα τα ζητούμενα και μετά απαντάει σε αυτά, κατά προτίμηση, με τη σειρά που του δίνονται. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ξεκινήσει τις απαντήσεις του με το πρώτο ζητούμενο του θέματος, το μέρος (Α) που αφορά στην περιληπτική απόδοση του νοήματος του κειμένου που του δίνεται, διότι η πλήρης κατανόηση του κειμένου και η συνακόλουθη συγγραφή της περίληψής του απαιτεί διαύγεια σκέψης, καθαρό νου. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμήσει τη σπουδαιότητα του ζητούμενου αυτού, καθώς αυτό αξιολογείται με 25 μονάδες και επηρεάζει καταλυτικά την τελική βαθμολογία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο χρειάζεται να αφιερώσει αρκετό χρόνο (45 λεπτά περίπου) στην επεξεργασία του κειμένου και στη συγγραφή της περίληψης, ακολουθώντας τη διαδικασία που έχει διδαχθεί (ποτέ δεν εφαρμόζονται σε εξετάσεις νέοι τρόποι προσέγγισης του θέματος!). Καλό, ίσως, θα είναι το ζητούμενο αυτό να γραφθεί πρώτα στο πρόχειρο και αφού διορθωθεί και μετρηθούν οι λέξεις, ώστε να μην παραβιαστεί το όριο που τίθεται, τότε να μεταφερθεί στις απαντήσεις. Είναι το μόνο ζητούμενο που εξαιτίας της μικρής έκτασής του (100 περίπου λέξεις) ο μαθητής πιθανόν να μπορεί (δηλαδή να προλαβαίνει χρονικά) να το «δουλέψει» πρόχειρα και μετά να το καθαρογράψει.


Αφού ολοκληρωθεί η απάντηση στο Α΄ ζητούμενο, γεγονός που σημαίνει ότι ο μαθητής έχει ήδη μελετήσει σε βάθος και έχει επεξεργαστεί το κείμενο που του δόθηκε, είναι πλέον σε θέση να απαντήσει στα ζητούμενα του Β΄ μέρους, το οποίο αξιολογείται με 35 μονάδες, αριθμός μονάδων σχεδόν ανάλογος με αυτόν της αξιολόγησης του Γ΄ μέρους που αφορά στο γραπτό της Έκθεσης. Ο χρόνος που αφιερώνεται στις απαντήσεις αυτού του μέρους είναι περίπου 45 λεπτά. Ιδιαίτερη προσοχή στο Β΄ μέρος πρέπει να δοθεί στο ζητούμενο- ερώτημα που αφορά στην ανάπτυξη παραγράφου (συνήθως είναι το Β1 ζητούμενο), γιατί το ζητούμενο αυτό τα τελευταία χρόνια αξιολογείται με περισσότερες από 10 μονάδες. Σε κάθε περίπτωση η παράγραφος απαιτείται να είναι επιμελημένη, τεκμηριωμένη και η δομή της να είναι πλήρης. Αυτό σημαίνει ότι τα δομικά στοιχεία της παραγράφου (θεματική περίοδος, λεπτομέρειες/σχόλια, κατακλείδα) πρέπει να είναι ευδιάκριτα και ο τρόπος ανάπτυξής της πρέπει να είναι συγκεκριμένος. Συνηθέστεροι τρόποι ανάπτυξης παραγράφου είναι η αιτιολόγηση και το αίτιο-αποτέλεσμα, καθώς οι τρόποι αυτοί συνιστούν επιχείρημα (εκτός αν στο ερώτημα- ζητούμενο αναφέρεται συγκεκριμένος τρόπος με τον οποίο πρέπει να αναπτυχθεί). Στην ανάπτυξη παραγράφου ο μαθητής, φυσικά, δεν πρέπει να γράψει όλα όσα ξέρει για το θέμα που του δίνεται. Αντιθέτως, πρέπει να εκθέτει μία συγκεκριμένη, δεδομένη, ειδική θέση την οποία αναπτύσσει σε βάθος. Με λίγα λόγια, ο μαθητής καλείται να επιχειρηματολογήσει, σαν να συμμετείχε σε μία συζήτηση που του ζητείται να εκφράσει τη γνώμη του για κάτι συγκεκριμένο και όχι να παρουσιάσει πλήρως όλες τις πτυχές ενός θέματος.


Όσον αφορά στα υπόλοιπα ζητούμενα του Β΄ μέρους, απαιτείται να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις διατυπώσεις των ερωτημάτων- ζητουμένων. Γιατί, αν για παράδειγμα το ερώτημα- ζητούμενο έχει διατυπωθεί ως εξής: «Να αναγνωριστεί ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου», τότε η χρήση ενικού αριθμού («ο τρόπος ανάπτυξης παραγράφου») στη διατύπωση προσανατολίζει το μαθητή και του φανερώνει ότι ο τρόπος ανάπτυξης που του ζητείται να αναγνωρίσει είναι ένας και μοναδικός. Διαφορετικά, το ζητούμενο θα είχε διατυπωθεί ως εξής: «Να αναγνωριστούν οι τρόποι ανάπτυξης της παραγράφου», όπου σε αυτή την περίπτωση γίνεται φανερό από τη χρήση του πληθυντικού αριθμού («τρόποι ανάπτυξης») ότι οι τρόποι ανάπτυξης είναι τουλάχιστον δύο. Σε καμία περίπτωση ο μαθητής δεν πρέπει να βιάζεται! Αντιθέτως, πρέπει να διαβάζει προσεκτικά τα ερωτήματα, ώστε να είναι σίγουρος ότι απαντάει ακριβώς σε όλα όσα του ζητούνται. Συχνά λάθη που σημειώνονται είναι ο μαθητής να απαντάει σε ένα σκέλος του ζητουμένου (γιατί ίσως από το άγχος και τη βιασύνη του δεν διάβασε ή δεν κατάλαβε ότι το ερώτημα είχε και άλλο ζητούμενο/σκέλος) ή να παρερμηνεύει, να παρανοεί κάποιο σκέλος του ζητούμενου ερωτήματος. Χαρακτηριστικά τέτοια λάθη είναι τα ακόλουθα: να ζητείται να εντοπιστούν ο τρόπος και τα μέσα πειθούς και ο μαθητής να αναγνωρίζει μόνο τον τρόπο πειθούς, να ζητείται να γραφούν προτάσεις και ο μαθητής να γράφει περιόδους, να ζητείται να σχηματιστούν νέες λέξεις από το β΄ συνθετικό κάποιων λέξεων και ο μαθητής να σχηματίζει λέξεις από το α΄ συνθετικό των λέξεων, να ζητείται να αναγνωριστεί το είδος της σύνταξης ορισμένων περιόδων και να δικαιολογηθεί η χρήση της και ο μαθητής απλά να αναγνωρίζει τη σύνταξη χωρίς να δικαιολογεί, γιατί επιλέχτηκε αυτό το είδος. Γι' αυτό απαιτείται ο μαθητής να δίνει ιδιαίτερη προσοχή στη διατύπωση των ερωτημάτων! Πέρα από αυτά, ο μαθητής πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός και στις λεξιλογικές ασκήσεις. Η πιο συνηθισμένη λεξιλογική άσκηση είναι η αντικατάσταση ορισμένων λέξεων του κειμένου με άλλες λέξεις συνώνυμες ή αντώνυμες. Σε αυτή την περίπτωση ο μαθητής πρέπει να γράψει τα συνώνυμα και τα αντώνυμα στον τύπο που του δίνονται. Σε καμία περίπτωση δεν αλλάζει το μέρος του λόγου. Οι λέξεις πρέπει να δίνονται στην ίδια πτώση, στο ίδιο γένος, στον ίδιο αριθμό, στο ίδιο πρόσωπο, στον ίδιο χρόνο.


Προχωρώντας στο Γ΄ ζητούμενο (για τη συγγραφή του οποίου πρέπει να αφιερωθεί περίπου μιάμιση ώρα), ο μαθητής αρχικά διαβάζει και ξαναδιαβάζει προσεκτικά το θέμα που του δίνεται. Εντοπίζει τα ζητούμενα του θέματος, τα οποία συνήθως είναι δύο και αφορούν στη σημασία/αξία ενός φαινομένου, στις μορφές του, στις προϋποθέσεις/στα αίτια/στους παράγοντες εμφάνισης/γένεσης/πρόκλησης ενός φαινομένου, στις συνέπειες ατομικές και κοινωνικές, θετικές ή αρνητικές ενός φαινομένου, στους τρόπους αντιμετώπισης ενός προβλήματος/τρόπους αποφυγής δυσάρεστων συνεπειών/τρόπους εγκαθίδρυσης/προώθησης αξιών, ιδανικών, θετικών ενεργειών και φαινομένων κ.λπ. (τα ζητούμενα αυτά, φυσικά, μπορούν εκφραστικά να διατυπωθούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους). Παράλληλα, ο μαθητής εντοπίζει την επικοινωνιακή περίσταση (εισήγηση, άρθρο, επιστολή, δοκίμιο κλπ). Η επικοινωνιακή περίσταση θα καθορίσει τον πρόλογο, το ύφος και τη γλώσσα του κειμένου του. Στη συνέχεια κρίνεται αναγκαίο ο μαθητής να καταγράψει σύντομα (έστω και μονολεκτικά) στο πρόχειρο τις ιδέες του σε ένα πλάνο/σχεδιάγραμμα. Το πλάνο θα τον βοηθήσει να ιεραρχήσει τις ιδέες του, να τις οργανώσει σε παραγράφους, να προσδώσει συνοχή και συνεκτικότητα στο κείμενό του, να αναπτύξει ισομερώς και επαρκώς τα ζητούμενα, να αποφύγει τις επαναλήψεις και να μην υπερβεί το όριο των λέξεων. Μετά το πλάνο, ο μαθητής προχωράει στη συγγραφή του κειμένου του. Μόλις ολοκληρώσει το γραπτό του, το ελέγχει συνολικά, δηλαδή ελέγχει προσεκτικά όλες τις απαντήσεις του. Ο έλεγχος αφορά τόσο στα τυχόν ορθογραφικά, εκφραστικά λάθη όσο και στις πιθανές αβλεψίες, όπως αν απαντήθηκαν όλα τα ζητούμενα. Τέλος, καλό είναι να σημειωθεί ότι ο μαθητής πρέπει να προσέχει το γραφικό του χαρακτήρα. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι ο μαθητής πρέπει να γράφει καλλιγραφικά(!), αλλά ότι το κείμενό του πρέπει να είναι ευανάγνωστο, ώστε να μην κουράζει τον αναγνώστη-εξεταστή.


Σε γενικές γραμμές τα παραπάνω συνιστούν ορισμένες προτάσεις, οδηγίες για την ορθολογική διαχείριση των εξεταζόμενων θεμάτων και την προσεκτική οργάνωση των απαντήσεων. Πέρα, όμως, από όλα αυτά, ο μαθητής πρέπει να διατηρεί την ψυχραιμία και την αυτοκυριαρχία του, να διαθέτει σθένος και αυτοπεποίθηση και να εμπιστεύεται τις δυνάμεις του! Οι καθηγητές του φροντιστηριακού ομίλου Ένα εύχονται επιτυχία σε όλους τους υποψηφίους!

Πανελλαδικές 2014: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των Πανελλήνιων εξετάσεων έχει αρχίσει. Σε μόλις 24 ώρες, 100.000 υποψήφιοι θα δίνουν τη δική τους μάχη, για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.


Φέτος, 75.000 μαθητές θα καταφέρουν να εισαχθούν στα ΑΕΙ, ΤΕΙ και στις στρατιωτικές σχολές της χώρας, αφού πρώτα δώσουν την μάχη των πανελληνίων εξετάσεων.

100.000 μαθητές καλούνται να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό και να αριστεύσουν στις εξετάσεις των μαθημάτων κατεύθυνσης και γενικής παιδείας.

Το Newsbomb.gr συγκεντρώνει όλα εκείνα τα στοιχεία, που θα βοηθήσουν τους μαθητές να είναι έτοιμοι για την πρώτη μάχη!

Στις 28 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις και θα ολοκληρωθούν στις 10 Ιουνίου, για όσους εξετάζονται σε 6 μαθήματα, και στις 12 του ίδιου μήνα, για τους υποψηφίους που εξετάζονται στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. κοινή για τους υποψήφιους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από τα μαθήματα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Γραφιστικές Εφαρμογές, για τα οποία η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

Στους 70.000 οι εισακτέοι σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Πρεμιέρα με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Πού ανεβαίνουν και πού πέφτουν οι βάσεις

Κάθε χρόνο, τρεις είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό τις βάσεις, από τη μία η δυσκολία των θεμάτων που θα μπουν στις εξετάσεις και οι προτιμήσεις των υποψηφίων – που δεν αναμένεται να διαφοροποιηθούν σημαντικά σε σύγκριση με πέρυσι – και από την άλλη ο αριθμός των εισακτέων σε κάθε πεδίο.

Φέτος, η ανακατανομή των εισακτέων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι «χαμένοι» θα είναι οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, ενώ «κερδισμένοι» θα είναι οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Θεωρητική Κατεύθυνση

Σύμφωνα, λοιπόν, με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης δεν θα είναι ιδιαιτέρως ευνοημένοι και από αυτούς περισσότερο όσοι στοχεύσουν στις υψηλόβαθμες νομικές σχολές, στις οποίες οι βάσεις αναμένονται να «ψηλώσουν» κι άλλο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι εισακτέοι από το 1ο Επιστημονικό Πεδίο, που κατά κύριο λόγο δηλώνει η Θεωρητική Κατεύθυνση μειώθηκαν κι άλλο φέτος, κατά 465 θέσεις, στα πανεπιστήμια και έμειναν σταθεροί (αύξηση 15 θέσεων) στα ΤΕΙ. Δεδομένου, μάλιστα, ότι πέρυσι οι υποψήφιοι της Θεωρητικής είχαν και πάλι δυσκολευτεί με 1.430 λιγότερες θέσεις, έχουμε ένα άθροισμα διετίας 1.886 λιγότερων θέσεων στο 1ο Πεδίο.

Έτσι, και για το 2014 εκεί αναμένεται να έχουμε τη μεγαλύτερη δυσκολία εισαγωγής και άνοδο των βάσεων, ειδικά στις σχολές αιχμής του Πεδίου και στα κεντρικά Πανεπιστήμια της χώρας. Τα περισσότερα από τα περίπου 125 τμήματα, στα οποία μειώθηκαν οι εισακτέοι ανήκουν στο 1ο Πεδίο.

Θετική και Τεχνολογική κατεύθυνση

Οι πιο ευνοημένοι της χρονιάς. Οι θέσεις που αφαιρέθηκαν από το 1ο Πεδίο κατανεμήθηκαν στα υπόλοιπα Πεδία, ακόμα και στο 3ο των Επιστημών Υγείας, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης να είναι κατά κάποιο τρόπο «κερδισμένοι».

Δεδομένου ότι ο γενικός αριθμός εισακτέων (μαζί με τις πρώην ειδικές κατηγορίες πολυτέκνων, τρίτεκνων και κοινωνικών κατηγοριών) είναι 70.305, ενώ πέρυσι ήταν 69.398, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η ανακατανομή των εισακτέων ευνοεί όλους ανεξαιρέτους τους υποψηφίους των υπολοίπων Πεδίων, πλην της Θεωρητικής.

Υποψήφιοι σε πολυτεχνεία, φυσικοχημεία, πληροφορική, οικονομικά και επαγγέλματα που σχετίζονται με γεωπονία και κτηνοτροφία ευνοούνται ακόμα περισσότερο σε σχέση με τους υποψηφίους σε ιατρικές και νοσηλευτικές σχολές.

Η αύξηση των θέσεων εισακτέων είναι ακόμα μεγαλύτερη στα περιφερειακά τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, καθώς φέτος ισχύει και η ελεύθερη μετεγγραφή.

Συγκεκριμένα, σε αυτά τα περιφερειακά τμήματα εισάγονταν στο παρελθόν, οι υποψήφιοι από οικογένειες πολυτέκνων και τριτέκνων και οι δικαιούχοι μετεγγραφής λόγω κοινωνικών κριτηρίων, καθώς η εισαγωγή γινόταν με λιγότερα μόρια και κατόπιν μπορούσαν να πάρουν μετεγγραφή στις κεντρικές σχολές, Αυτό ισχύει πάλι φέτος, μετά την κατάργηση των ειδικών κατηγοριών και την επαναφορά των ελευθέρων μετεγγραφών, λόγω απόφασης του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικό τον προηγούμενο τρόπο εισαγωγής αυτών των κατηγοριών υποψηφίων.

Στους τυχερούς ανήκουν και όσοι στοχεύουν για παράδειγμα, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2ο και 4ο Πεδίο), καθώς σε όλα του τα τμήματα αυξάνεται ο αριθμός των εισακτέων, όπως και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνα.

Πότε κατατίθενται τα μηχανογραφικά δελτία

Μετά τις 15 Ιουνίου θα μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά τα μηχανογραφικά τους δελτία όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις .

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, το μηχανογραφικό δελτίο για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2014 έχει ήδη αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου στον σύνδεσμο «Εξετάσεις».

Από την περσινή χρονιά υπάρχει μια αλλαγή καθώς φέτος σε αυτό εντάχθηκε και το νέο τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

Η ειδική φόρμα για τη συμπλήρωσή του θα ανοίξει μετά τις 15 Ιουνίου και αφού το υπουργείο Παιδείας το ανακοινώσει, όλοι οι υποψήφιοι θα προσέλθουν στα Λύκειά τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), ώστε να υποβάλλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο.

Πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα

Ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Κεδίκογλου σε συνέντευξή του ανέφερε ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες της βαθμολόγησης μέχρι τέλη Ιουνίου.

Σε περίπτωση που οι βαθμολογίες των πανελλαδικών ανακοινωθούν τέλη Ιουνίου, οι περισσότεροι υποψήφιοι θα καταθέσουν τα μηχανογραφικά τους τις τελευταίες μέρες, αφού τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο οι μαθητές να περιμένουν την ανακοίνωση των βαθμολογιών ώστε να προχωρήσουν στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

Υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 χωρίς νέα εξέταση (10%)

Οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση, μετά τις 15 Ιουνίου θα έρθουν σε επαφή με το Λύκειό τους, ώστε να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) και στην πορεία να υποβάλλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο. Υπενθυμίζεται ότι με τις νέες ρυθμίσεις:

- δικαίωμα για το 10% των θέσεων έχουν όσοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ ή των ημερήσιων ΕΠΑΛ τα έτη 2012 ή 2013, διεκδικώντας το αντίστοιχο ποσοστό θέσεων (40% για το 2012 και 60% για το 2013). Επισημαίνεται ότι φέτος για πρώτη φορά έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία του 10% και όσοι απόφοιτοι είχαν λάβει μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ημερήσιων ΕΠΑΛ-ομάδα Α΄ το 2012 ή το 2013.

- όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.

Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται να έχουν μαζί τους οι μαθητές

Τι πρέπει να έχουν μαζί τους οι μαθητές

• Το δελτίο του εξεταζόμενου
• Την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο
• Δυο στυλό διαρκείας (χρώματος μπλε ή μαύρου), μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα, μολύβι, γομολάστιχα.
• Όποιος επιθυμεί μπορεί να έχει μαζί του ένα μπουκαλάκι νερό ή αναψυκτικό
• Στα εξεταστικά κέντρα θα υπάρχουν ειδικά μηχανήματα-«κόφτες» για τα κινητά. Αν εντοπιστεί μαθητής με κινητό θα βρεθεί αντιμέτωπος με σοβαρές κυρώσεις, το πιθανότερο είναι να του μηδενίσουν το γραπτό.
• Τα ίδια ισχύουν για τα σκονάκια και την αντιγραφή.
• Τέλος, δεν επιτρέπεται η χρήση υπολογιστικών μηχανών και διορθωτικού (blanco).