Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018

Πανελλήνιες 2018: Το θέμα της έκθεσης των ΓΕΛ

Σήμερα το πρωί την σκυτάλη στις Πανελλήνιες 2018 παίρνουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ με το θέμα της έκθεσης. Τα dikaiologitika.gr θα αναρτήσουν τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και τις απαντήσεις σε συνεργασία με τα φροντιστηρια ''ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ''

Σήμερα , οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων, 86.301 μαθητές, θα μπουν με τη σειρά τους στον αγώνα για μια θέση στα ελληνικά αμφιθέατρα. Πρώτο μάθημα και για τους δύο τύπους λυκείου θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα. Το θέμα της έκθεσης θα αναρτηθεί περίπου στις 10:00 πμ και τα dikaiologitika.gr με την υποστήριξη των φροντιστηρίων «ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ» θα αναρτήσουν τις απαντήσεις στο θέμα της έκθεσης λίγη ώρα αργότερα.

Οι υποψήφιοι στις πανελλήνιες 2018 πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08.30 π.μ., μέχρι τις 15:00 μ.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 15.30 μ.μ. και μέχρι τις 09:30 π.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 10:00 π.μ.

Οι εξεταζόμενοι για τις Πανελλήνιες 2018 πρέπει να έχουν μαζί τους:

Το δελτίο του εξεταζόμενου
Την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο
Δυο στυλό διαρκείας (μπλε ή μαύρο), μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα, μολύβι, γομολάστιχα
Όποιος επιθυμεί μπορεί να έχει μαζί του ένα μπουκαλάκι νερό ή αναψυκτικό
Στα εξεταστικά κέντρα θα υπάρχουν ειδικά μηχανήματα-«κόφτες» για τα κινητά. Αν εντοπιστεί μαθητής με κινητό τηλέφωνο, ακόμη και απενεργοποιημένο, το πιθανότερο είναι να μηδενιστεί το γραπτό του
Δεν επιτρέπεται η χρήση υπολογιστικών μηχανών και διορθωτικού (blanco)

Στο μάθημα των Νέων Ελληνικών για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων, συνεξετάστηκαν χθες για πρώτη φορά σε πανελλαδικό επίπεδο η νεοελληνική γλώσσα και η λογοτεχνία. Το διαγώνισμα χωρίζεται σε δύο σκέλη, με άξονες το μη λογοτεχνικό και το λογοτεχνικό κείμενο. Για κάθε κείμενο, τίθενται τρεις δραστηριότητες που αφορούν στην κατανόηση κειμένου, τη λειτουργία της γλώσσας και την παραγωγή λόγου.

Τα θέματα παρουσιάζουν ενδιαφέρον, μπορούν δε να χαρακτηριστούν ποιοτικά αλλά κι απαιτητικά λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη νεοελληνική γλώσσα οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ.

Προβληματισμό προκαλεί η διατύπωση του ερωτήματος Α2, καθώς δεν δίνεται όριο λέξεων της αναμενόμενης, από τους υποψηφίους, απάντησης η οποία από φιλολογικής άποψης θα μπορούσε να είναι εκτενής ή αντιθέτως εξαιρετικά συνοπτική.

Αξίζει, όμως, να σημειωθεί η πρωτότυπη και δημιουργική διατύπωση του ερωτήματος Α5- παραγωγής λόγου- αναφορικά με την έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων στο δημοφιλές και βατό -για το σύνολο των υποψηφίων- θέμα της διαρκούς αλλά κι αδιέξοδης ταυτόχρονα προσπάθειας του ανθρώπου να κυριαρχήσει στο περιβάλλον.

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

Πανελλήνιες 2018: Η ανθρώπινη εξέλιξη το θέμα έκθεσης των ΕΠΑΛ

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το θέμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018 των ΕΠΑΛ στην έκθεση και τα θέματα στην Νεοελληνική Γλώσσα. Το θέμα των πανελλαδικών για τα ΕΠΑΛ είναι η ανθρώπινη εξέλιξη για τα ημερήσια ΕΠΑΛ και τα απορρίματα για τα εσπερινά. Οι απαντήσεις στα dikaiologitika.gr με την υποστήριξη των φροντιστηρίων «ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ»
Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκθεση) αρχίζουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις τόσο στα ΕΠΑΛ (7 Ιουνίου) όσο και στα ΓΕΛ (8 Ιουνίου).
Το θέμα των Πανελληνίων που έπεσε στους υποψηφίους των ΕΠΑΛ είναι λογοτεχνικό κείμενο για την «ανθρώπινη εξελιξη». Οι απαντήσεις αναρτήθηκαν στα dikaiologitika.gr στον παρακάτω συνδεσμο με την βοήθεια των φροντιστηρίων «ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ»
Εισαγωγικό Σημείωμα για τα ημερησια ΕΠΑΛ: Ο Yuval Noah Harari είναι καθηγητής Πανεπιστημίου με αντικείμενο την Παγκόσμια Ιστορία. Το κείμενο αποτελεί τον επίλογο του βιβλίου του Sapiens: Μια Σύντομη Ιστορία του Ανθρώπου (2014).

ΤΟ ΖΩΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΘΕΟΣ Πριν από 70.000 χρόνια, ο homo sapiens ήταν ακόμα ένα ασήμαντο ζώο που κοιτούσε τη δουλειά του σε μια γωνιά της Αφρικής. Στις χιλιετίες που ακολούθησαν, μεταμορφώθηκε σε κυρίαρχο όλου του πλανήτη και σε φόβο και τρόμο του οικοσυστήματος. Σήμερα ο άνθρωπος βρίσκεται στο χείλος της μετατροπής του σε θεό, έτοιμος να αποκτήσει όχι μόνο αιώνια νεότητα, αλλά και τις θεϊκές ικανότητες της δημιουργίας και της καταστροφής. Δυστυχώς, ως τώρα το καθεστώς των ανθρώπων στη γη έχει δημιουργήσει πολύ λίγα πράγματα για τα οποία μπορούμε να είμαστε περήφανοι. Έχουμε κυριαρχήσει στο περιβάλλον μας, έχουμε αυξήσει την παραγωγή τροφής, έχουμε χτίσει πόλεις, ιδρύσαμε αυτοκρατορίες και δημιουργήσαμε εκτεταμένα εμπορικά δίκτυα. Μειώσαμε, όμως, την οδύνη στον κόσμο; Ξανά και ξανά, μεγάλα άλματα στη δύναμη των ανθρώπων δεν βελτίωσαν ιδιαίτερα τη ζωή του μεμονωμένου ατόμου και συνήθως προκάλεσαν απέραντη δυστυχία στα άλλα ζώα. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουμε τουλάχιστον σημειώσει κάποια πραγματική πρόοδο σε ό,τι αφορά την ανθρώπινη κατάσταση, με τη μείωση της πείνας, των ασθενειών και των πολέμων. Ωστόσο, η κατάσταση των άλλων ζώων επιδεινώνεται πιο γρήγορα από ποτέ και η βελτίωση της μοίρας της ανθρωπότητας είναι πολύ πρόσφατη και εύθραυστη για να τη θεωρήσουμε σίγουρη. Επιπλέον, παρά τα εντυπωσιακά πράγματα που είναι ικανοί να κάνουν οι άνθρωποι, παραμένουμε αβέβαιοι για τους στόχους μας και φαίνεται να είμαστε δυσαρεστημένοι όσο πάντα. Έχουμε προοδεύσει από τα κανό στα διαστημόπλοια – αλλά κανείς δεν ξέρει πού πηγαίνουμε. Είμαστε πιο ισχυροί από ποτέ άλλοτε, αλλά δεν έχουμε ιδέα τι να κάνουμε με αυτή τη δύναμη. Ακόμα χειρότερα, οι άνθρωποι φαίνεται να είναι πιο ανεύθυνοι από ποτέ. Αυτοδημιούργητοι θεοί, μόνο με τους νόμους της φύσης για συντροφιά μας, δεν δίνουμε λογαριασμό σε κανέναν. Έτσι, σπέρνουμε τον όλεθρο στα ζώα και το οικοσύστημα γύρω μας, με στόχο κυρίως την άνεση και τη διασκέδασή μας, χωρίς ποτέ να είμαστε ικανοποιημένοι. Υπάρχει τίποτα πιο επικίνδυνο από δυσαρεστημένους και ανεύθυνους θεούς που δεν ξέρουν τι θέλουν;
(Yuval Noah Harari, Sapiens: Μια Σύντομη Ιστορία του Ανθρώπου, Αθήνα, εκδ. Αλεξάνδρεια, 2014, σ.427, Διασκευή)
Η εκφώνηση για τα εσπερινά ΕΠΑΛ αναφέρει:
Παρότι οι δύο τελευταίοι αιώνες, με την έκρηξη της τεχνικής και τον υπερπληθυσμό, λίγο απέχουν από το να μετατρέψουν τον πλανήτη Γη σε σκουπιδότοπο, ισχύει πάντα η σκέψη ότι η πληθώρα
των απορριμμάτων ισοδυναμεί με τεκμήριο πολιτισμού και ανάπτυξης. Το «γιατί» είναι πολύ απλό.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα ζώα δεν μολύνουν το περιβάλλον. Είτε φίδια είναι είτε κροκόδειλοι, είτε τετράποδα, παραμένουν ουσιαστικά εκτός ιστορίας, γιατί δεν έχουν τη δυνατότητα να
εξέλθουν από τον αιώνιο κύκλο αναπαραγωγής και επιβίωσης. Τα αποδεκατίζει, βέβαια, η φυσική εξέλιξη,
οι κλιματολογικές μεταβολές, ο αγώνας για την επιβίωση και ο άνθρωπος, δεν έχουμε, όμως, περίπτωση ζωικού είδους που να κινδύνευσε λόγω απορριμμάτων ή μολ
ύνσεων που το ίδιο προκάλεσε.
Η μόλυνση, οι σκουπιδότοποι, τα εκατομμύρια τόνων βόρβορου, παραμένουν καθαρά ανθρώπινο προνόμιο.
Γνήσιο γνώρισμα του πολιτισμού.  [...]
Σήμερα, για να περάσει μια πενταμελής οικογένεια ένα τριήμερο στην εξοχή, αποκλείεται να μην αφήσει πίσω της ένα σωρό σκουπίδια, δηλαδή ένα πλήθος από τεκμήρια υψηλού πολιτισμού
(νάυλον σακούλες, κουτιά αναψυκτικών, μποτίλιες, πλαστικά, εφημερίδες, κ.λπ.)
.
Αν όπου άνθρωπος και σκουπίδια, τότε η πόλη τι είναι αν όχι ένα πελώριο εργοστάσιο που δουλεύει νυχθημερόν παράγοντας αμέτρητους τόνους σκουπιδιών;
Για τα θέματα των Νέων Ελληνικών των ημερήσιων ΕΠΑΛ πατήστε εδώ.
Για τα θέματα της Ελληνικής Γλώσσας των εσπερινών ΕΠΑΛ πατήστε εδώ.
Οι απαντήσεις στο θέμα της έκθεσης των ΕΠΑΛ από τα dikaiologitika.gr σε συνεργασία με τα φροντιστήρια «ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ» εδώ

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018

Πανελλήνιες 2018: Ολα τα θέματα και οι απαντήσεις

Όπως κάθε χρόνο τα dikaiologitika.gr θα καλύψουν λεπτό προς λεπτό τις Πανελλήνιες 2018 μεταδίδοντας τα θέματα και τις απαντήσεις των πανελλήνιων εξετάσεων για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα με την βοήθεια των φροντιστηρίων «Πουκαμισάς»


Συγκεκριμένα από αύριο με την πρεμιέρα των υποψηφίων ΕΠΑΛ που θα διαγωνιστούν στο θέμα της έκθεσης και της νεοελληνικής γλώσσας τα dikaiologitika.gr με την εγκυρότητα και την εμπειρία των φροντιστηρίων «ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ» θα μεταδίδουν πρώτα τα θέματα και τις απαντήσεις τους για τις Πανελλήνιες 2018.

Συμβουλές από τον «Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς» για τους μαθητές που συμμετέχουν στις ΠανελλαδικέςΕξετάσεις

Σε λίγες ημέρες ξεκινούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Επιθυμώντας να σας βοηθήσουμε στον μέγιστο βαθμό, έτσι ώστε να εκπληρώσετε τα όνειρα και τους στόχους σας αναφορικά με τις σπουδές σας, έχουμε καταγράψει −καθοδηγούμενοι από την εδώ και 30 χρόνια εμπειρία μας− κάποιες χρήσιμες συμβουλές για να αντεπεξέλθετε σε αυτήν τη δοκιμασία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μία ευκαιρία για να ξεκινήσετε τις σπουδές σας· σίγουρα, όμως, δεν είναι η μόνη. Συνεπώς, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτές τις Εξετάσεις με ηρεμία και, σε καμία περίπτωση, να μη δημιουργείτε στο μυαλό σας τον μύθο ότι από αυτές μονάχα εξαρτάται το μέλλον και η επαγγελματική σας σταδιοδρομία.

Επιπλέον, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μία εκπαιδευτική δοκιμασία ανάλογη με αυτές που έχετε αντιμετωπίσει τόσα χρόνια στη σχολική σας διαδρομή· συνεπώς, είναι οικεία και όχι κάτι πρωτόγνωρο.

Το μυστικό, θα μπορούσαμε να πούμε, είναι να συμμετέχετε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, σκεπτόμενοι θετικά, κάτι που είναι βέβαιο ότι μας βοηθά να αντιμετωπίζουμε κάθε δυσκολία στη ζωή μας με αισιοδοξία, πρακτικότητα και αποτελεσματικότητα.

Αν θέλουμε, λοιπόν, να καταγράψουμε και να συνοψίσουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές, μπορούμε να αναφέρουμε τις εξής:

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

* Παύουμε να επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι κάτι φοβερό, που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, έχοντας ξεχάσει πόσες εξετάσεις έχουμε δώσει μέχρι τώρα.

* Οι επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλες τις βαθμολογικές δυνατότητες.

* Δεν προφητεύουμε καταστροφές, γιατί τότε γινόμαστε μικροί προφήτες με ειδίκευση σε αρνητικές προβλέψεις για το ίδιο μας το μέλλον! Ας μην αυθυποβαλλόμαστε, λοιπόν, αλλά ας σκεπτόμαστε θετικά! Δημιουργούμε ένα ασφαλές περιβάλλον μαζί με τους ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (γονείς, φίλοι, καθηγητές), οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτήν τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας.

* Ηττοπαθείς σκέψεις, όπως «δεν θα τα καταφέρω», εντείνουν την ανασφάλειά μας. Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «ακόμα κι αν δεν πετύχω, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις», «οι Πανελλαδικές

Εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά η πορεία της ζωής μου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες», μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας.

* Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για «SOS» θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.

* Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.

* Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης, αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΩΡΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ

* Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:

* Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο

* Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)

* Τρία στιλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα

* Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται

* Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό

* Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης

* Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.

* Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.

* Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.

* Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.

* Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.

* Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).

* Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.

* Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.

* Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.

* Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.

* Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.

* Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.

* Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.

* Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων. Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα!

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Συμπληρώνουμε το μηχανογραφικό μας δελτίο με τη συμβουλευτική υποστήριξη των καθηγητών και των φροντιστών μας.

Εδώ και τρεις δεκαετίες περίπου, χρονικό διάστημα στο οποίο υπηρετούμε το εκπαιδευτικό λειτούργημα, έχουν βρεθεί κοντά μας δεκάδες χιλιάδες μαθητές. Μαθητές που πέτυχαν σπουδαίες επιδόσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και μαθητές που τα πήγαν λιγότερο καλά.

Το όποιο αποτέλεσμα κρίθηκε κυρίως από την προσπάθεια και την προετοιμασία που είχαν κάνει, σε όλα τα χρόνια της σχολικής τους διαδρομής, αλλά και σε μεγάλο βαθμό από την ψυχική τους ηρεμία, τη συναισθηματική ασφάλεια και τη συγκέντρωση που είχαν κατά τη διάρκεια της εξέτασης του εκάστοτε μαθήματος.

Με τους περισσότερους μαθητές μας, παρά τα χρόνια που έχουν περάσει, επικοινωνούμε ακόμη και σήμερα. Έχουμε την τιμή και τη χαρά, ακόμη, να διδάσκουμε τα παιδιά πολλών παλιών μαθητών μας.

Το βέβαιο είναι πως η πορεία της ζωής του καθενός, σε καμία περίπτωση, δεν κρίθηκε μόνο από την επίδοσή του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Η συμβουλή μας είναι να αντιμετωπίσετε αυτές τις Εξετάσεις ως μία ακόμα εμπειρία στη ζωή σας, και μάλιστα διδακτική και δημιουργική, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος.

Οι ευκαιρίες στη ζωή μας είναι πραγματικά ανεξάντλητες, αρκεί να έχουμε τη διάθεση να τις κυνηγήσουμε και να κάνουμε πράξη τα όνειρά μας.