Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Πανελλήνιες 2016: Ξεκινούν οι εξετάσεις. Πότε θα ανακοινωθούν οι βάσεις

Όλα τα νεα για τις βάσεις 2016

Την ερχόμενη Δευτέρα 16 Μαΐου ξεκινούν οι Πανελλήνιες εξετάσεις, με τους χιλιάδες υποψηφίους να αγωνιούν και να «μάχονται» για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Έτοιμο είναι το σύστημα του υπουργείου Παιδείας να οργανώσει τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 που ξεκινούν τη Δευτέρα 16 Μαΐου, όπως ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

Πότε θα ανακοινωθούν οι Βάσεις εισαγωγής

Όπως ανακοινώθηκε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα βγουν οι βάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Για το 2016 οι Πανελλήνιες Εξετάσεις θα είναι διπλές και οι υποψήφιοι νέου και παλαιού συστήματος θα εξεταστούν σε κοινά εξεταστικά κέντρα, με κοινή ώρα εξέτασης, αλλά σε διαφορετική αίθουσα.

Τα εξεταστικά κέντρα θα είναι και φέτος 1000 πανελλαδικά, με τα 850 εξ' αυτών στα Γενικά Λύκεια και τα 150 στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Τα βαθμολογικά κέντρα θα είναι 40 πανελλαδικά.

Πανελλήνιες 2016: Με το θέμα έκθεσης η πρεμιέρα - Ολο το πρόγραμμα

Όλα τα νεα για τις βάσεις 2016

Οπως κάθε χρόνο ετσι και φέτος το dikaiologitika.gr θα σταθεί δίπλα στους μαθητές που δίνουν πανελλαδικές με συνεχείς ενημερώσεις. Την Δευτέρα 16/5 ξεκινούν με το θέμα στην έκθεση οι Πανελλήνιες 2016 , ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα για όλους τους υποψηφίους. Αναλυτικά το πρόγραμμα των εξετάσεων Το πρόγραμμα των Πανελληνίων έχει ήδη καθοριστεί από το Υπουργείο και περίπου 103.000 υποψήφιοι ρίχνονται στην μάχη για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζεται στις τάξεις των υποψηφίων για το θέμα της έκθεσης που θα πέσει φέτος. Ειδικότερα 103.366 είναι ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων που θα διαγωνιστούν στις Πανελλήνιες 2016, που ξεκινούν της Δευτέρα 16 Μαΐου με το μάθημα της έκθεσης. Ο αριθμός των εισακτέων ανέρχεται για φέτος σε 69.985. Για την εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα των υποψηφίων στις Πανελλήνιες εξετάσεις δίνεται σε φωτοαντίγραφο απόσπασμα κειμένου (δοκιμιακού, λογοτεχνικού, άρθρου κ.τ.λ.) μιας έως δύο σελίδων από βιβλίο, εφημερίδα ή περιοδικό (ή κατασκευασμένο για το σκοπό της αξιολόγησης) που αναφέρεται σε κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, επιστημονικά ή άλλα θέματα της καθημερινής ζωής και έχει νοηματική πληρότητα. Το κείμενο αυτό ανταποκρίνεται στην αντιληπτική ικανότητα των υποψηφίων και σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με θεματικούς κύκλους οικείους στους υποψηφίους από τη σχολική διδασκαλία. Οι υποψήφιοι καλούνται: α) Να δώσουν μια σύντομη περίληψη του κειμένου αυτού, της οποίας η έκταση καθορίζεται ανάλογα με την έκταση και το νόημα του κειμένου. β) Να απαντήσουν σε ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχονται: i. η κατανόηση του κειμένου (ιδεολογικά σημεία του κειμένου, επιχειρήματα συγγραφέα, προβλήματα που θέτει, κ.τ.λ.) ii. η οργάνωση του λόγου (διάρθρωση, δομή διαίρεση και τιτλοφόρηση ενοτήτων, συνοχή, ενότητα, συλλογιστική, κ.τ.λ.) iii. τα σημασιολογικά στοιχεία (σημασία λέξεων, συνώνυμα - αντώνυμα, κατασκευή φράσεων ή παραγράφων με ορισμένες λέξεις, αντικατάσταση λέξεων ή φράσεων κ.τ.λ.) iv. η ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τη λειτουργία των μορφοσυντακτικών δομών, καθώς και να χειρίζονται αυτές τις δομές, ανάλογα με τους επικοινωνιακούς στόχους του κειμένου. γ) Να συντάξουν ένα κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, με το οποίο κρίνουν ή σχολιάζουν κάποια σημεία του κειμένου ή αναπτύσσουν προσωπικές απόψεις, παίρνοντας αφορμή από το κείμενο. Η έκταση της ανάπτυξης αυτής καθορίζεται κατά προσέγγιση, χωρίς να υπερβαίνει τις 600 λέξεις. Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 25 μονάδες, το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 35 μονάδες, οι οποίες κατανέμονται σε επιμέρους ερωτήσεις, ενώ το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες. Κατά τη βαθμολόγηση όλων των θεμάτων λαμβάνεται υπόψη η ορθογραφία, η δομή του κειμένου, ο λεξιλογικός πλούτος, η ακρίβεια και η ορθότητα της διατύπωσης καθώς και το περιεχόμενο. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ) ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 2016     ΔΕΥΤΕΡΑ 16-05-2016 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ     ΤΕΤΑΡΤΗ 18-05-2016 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ     ΤΕΤΑΡΤΗ 18-05-2016 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20-05-2016 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20-05-2016 ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ     ΔΕΥΤΕΡΑ 23-05-2016 ΙΣΤΟΡΙΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ     ΔΕΥΤΕΡΑ 23-05-2016  ΦΥΣΙΚΗ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ     ΤΕΤΑΡΤΗ 25-05-2016 ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27-05-2016 ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27-05-2016 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ Π.Π. Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ     ΔΕΥΤΕΡΑ 30-05-2016 ΛΑΤΙΝΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ     ΔΕΥΤΕΡΑ 30-05-2016 ΧΗΜΕΙΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ     ΤΡΙΤΗ 01-06-2016 ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2016 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ) ΚΑΙ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄ στα μαθήματα γενικής παιδείας και επιλογής) με το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ     ΔΕΥΤΕΡΑ 16-05-2016 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ     ΤΕΤΑΡΤΗ 18-05-2015 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ     ΤΕΤΑΡΤΗ 18-05-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ + ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ 2 ΚΥΚΛΩΝ)     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20-05-2016 ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20-05-2016 ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20-05-2016 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20-05-2016  ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ     ΔΕΥΤΕΡΑ 23-05-2016 ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ     ΔΕΥΤΕΡΑ 23-05-2016 ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ + ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ 2 ΚΥΚΛΩΝ)     ΤΕΤΑΡΤΗ 25-05-2016 ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27-05-2016 ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27-05-2016 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ Π.Π. ΤΕΧΝ/ΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡ/ΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27-05-2016 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ ΤΕΧΝ/ΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)     ΔΕΥΤΕΡΑ 30-05-2016 ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ     ΔΕΥΤΕΡΑ 30-05-2016 ΧΗΜΕΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ     ΤΡΙΤΗ 01-06-2016 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ     ΤΡΙΤΗ 01-06-2016 ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΩΝ ΤΕΧΝ/ΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡ/ΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)     ΤΡΙΤΗ 01-06-2016 ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΕΧΝ/ΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ).

www.dikaiologitika.gr

Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Πανελλήνιες 2016: Πώς θα κινηθούν οι βάσεις - Οι πρώτες εκτιμήσεις

Όλα τα νεα για τις βάσεις 2016

Πανελλήνιες 2016: Πώς θα κινηθούν οι βάσεις - Οι πρώτες εκτιμήσεις
Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη για τις πανελλήνιες 2016, με τους υποψηφίους να είναι έτοιμοι να διεκδικήσουν μια θέση στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας. Δείτε τις πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις 2016. Οι εξετάσεις αρχίζουν τη Δευτέρα με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Γενικής Παιδείας) και ολοκληρώνονται την 1η Ιουνίου για τους αποφοίτους Γενικών Λυκείων και στις 6 Ιουνίου για τους αποφοίτους ΕΠΑΛ. Στη συνέχεια, από τις 16 έως 27 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι εξετάσεις στα Ειδικά Μαθήματα – όπως και οι ενδοσχολικές. Υπενθυμίζεται ότι φέτος οι υποψήφιοι που διεκδικούν τις 69.985 θέσεις που προσφέρονται στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ανέρχονται σε 103.366. Από το σύνολο των υποψηφίων μόνο το 4% αποφοίτων Γενικών Λυκείων επέλεξε να εξεταστεί με το παλαιό σύστημα, ποσοστό που ανεβαίνει σε περίπου 13% για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Με το καινούριο σύστημα θα εξεταστούν για πρώτη φορά περίπου 80.000 απόφοιτοι λυκείων σε τέσσερα μαθήματα, ενώ μόλις ένας στους τέσσερις επέλεξε να δηλώσει και το προαιρετικό 5ο μάθημα, ώστε να έχει πρόσβαση και σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, διευρύνοντας έτσι τις πιθανότητες εισαγωγής. Όσον αφορά τους βαθμούς των Πανελλαδικών εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό τους Δελτίο. Περί τα μέσα Ιουνίου θα πρέπει να προσέλθουν στα λύκειά τους για να αποκτήσουν κωδικό ασφαλείας (password), ώστε να υποβάλουν ηλεκτρονικά το Μηχανογραφικό. Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις βάσεις εισαγωγής - Οι πρώτες εκτιμήσεις Οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναμένεται να ανακοινωθούν μετά τις 22 Αυγούστου. Παρόλο που είναι δύσκολο αυτή τη στιγμή να γίνουν ασφαλείς εκτιμήσεις για τη διακύμανση των βάσεων, μια πρώτη εκτίμηση, με την υπόθεση ότι τα θέματα θα έχουν ανάλογη δυσκολία με τα περσινά, είναι πως θα παρουσιάσουν πτωτική πορεία λόγω του νέου συστήματος. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την κυρίαρχη εκτίμηση, οι βάσεις εισαγωγής θα υποχωρήσουν, καθώς δεν υπάρχουν πλέον εύκολα μαθήματα που να ανεβάζουν τη μέση απόδοση υποψηφίων και δεν υπολογίζεται στη βαθμολογία ο προφορικός βαθμός, που έδινε πριμ 600 μορίων. Παράλληλα, με το νέο τρόπο υπολογισμού έχει αποδυναμωθεί η βαρύτητα των δύο Μαθημάτων Αυξημένης Βαρύτητας. Όσον αφορά τις σχολές αιχμής, αναμένεται να παραμείνουν προσιτές σε ελάχιστους, είτε με άνοδο είτε με πτώση. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το πώς θα κινηθούν οι βάσεις στηρίζεται κυρίως σε τρεις παράγοντες: Στον «βαθμό δυσκολίας - ευκολίας» των θεμάτων και τις επιδόσεις των υποψηφίων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και ιδιαίτερα σε σχέση με την τελευταία χρονιά Στον αριθμό των υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των εισακτέων Στη σχέση ζήτησης - προσφοράς θέσεων

www.dikaiologitika.gr